Honda X-ADV – czym sie wyroznia offroadowy skuter japonskiego producenta

Zmiany demograficzne są odczuwalne we wszystkich dziedzinach życia. Nie inaczej wygląda sytuacji w przypadku jazdy motocyklami. Największe producenci są tego świadomi i podejmują niezbędne kroki, aby dostosować się do zmieniających się warunków. Na ich tle pozytywnie wyróżnia się Honda — ta japońska firma zawsze była skłonna do eksplorowania nietypowych rozwiązań. Doskonałym tego przykładem są motocykle z serii CX. Jedną z innowacji, którą Honda zawsze promowała, jest używanie automatycznej skrzyni biegów w dużych modelach pojazdów. Osoby, które pragną zaznać mocy i szybkości dużego silnika na dwukołowej maszynie, dotąd musiały zadowalać się motocyklami z serii NC700. Teraz zyskały do dyspozycji Hondę X-ADV, która zaciera granicę między skuterem a motocyklem.

Honda X-ADV

Honda X-ADV stanowi kontynuację tradycji japońskiego producenta w tworzeniu nowatorskich pojazdów, które mają za zadanie wzbogacić styl życia swoich użytkowników. Ten konkretny model Hondy powstał w oparciu o koncept City Adventure, który zaprezentowano w roku 2015 na Targach EICMA w Mediolanie. Jest to zupełnie nowy typ maszyny łączącej wygląd klasy Adventure z wysoką funkcjonalnością. Zawiera liczne elementy sprawdzające się w warunkach offroadowych – odwrócony widelec teleskopowy USD, regulowana szyba przednia oraz koła szprychowe z terenowymi oponami. Szybka jazda została ułatwiona dzięki obecności owiewki, która pomoże przeciwdziałać oporowi powietrza. Wszelkie istotne informacje wyświetlane są w czytelny sposób na desce rozdzielczej. Cechy typowe dla skutera zaczynają się zaraz za owiewką, gdzie bardzo zauważalny jest brak zbiornika paliw. Dzięki temu nawet niskie osoby mogą bezproblemowo wsiąść na Hondę X-ADV.

Charakterystyka

Jeśli chodzi o skutery Honda ma dużą przewagę nad swoimi konkurentami – między innymi dzięki dwusprzęgłowej przekładni DCT. Jest to oryginalna technologia należąca do Hondy, na którą składa się zautomatyzowane sprzęgło oraz system zmiany przełożenia. Jednocześnie nie dochodzi do zaburzenia poczucia ciągłego przyspieszenia charakterystycznego dla skrzyni manualnej. Pozwala kierowcy skupić się na hamowaniu i zakrętach, zamiast martwić się zmienianiem biegów. Obecność tej technologii, znacząco zwiększa komfort jazdy modelem X-ADV. Co więcej, skuter jest wyposażony w możliwość wyboru trzech poziomów trybu S, które pozwalają na sportową jazdę. Osiągi w terenie zostały poprawione dzięki obecności przełącznika G. Skuter posiada dwucylindrowy silnik SOHC o pojemności 745 cm³. Jest to konstrukcja typu rzędowego, 8-zaworowa i chłodzona za pomocą cieczy. Wszystko to przekłada się na wysoki moment obrotowy zarówno w niskim, jak i średnim zakresie obrotów. Wynosi on maksymalnie 68 Nm przy 4750 obr./min. Silnik oferuje nam 2-poziomową kontrolę momentu obrotowego za pomocą systemu HSTC (Honda Selectable Torque Control). Kwestia niezwykle istotną dla Hondy jest dbanie o środowisko naturalne. Właśnie dlatego model X-ADV używa komputerowo sterowanego układu wtrysku paliwa (PGM-FI). Za jego pomocą możemy zmniejszyć ilość produkowanych spalin, jednocześnie polepszając wydajność silnika. Inżynierzy Hondy zadbali o to, aby ten skuter był zgodny z normą Euro 4 dotyczącą europejskiego standardu emisji spalin.

Wszystko to sprawia, że Honda X-ADV sprawdza się zarówno w warunkach miejskich, jak i offroadowych. Znacząco różnie się od innych modeli przeznaczonych do jazdy w mieście. Atrakcyjny wygląd w połączeniu z technologiami używanymi w maszynach typu crossover to idealne rozwiązanie. Nie dziwi więc duże uznanie i zainteresowanie tym modelem Hondy.

źródło: autowitolin.pl – salon Honda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *