Sezonowa oferta w lokalu – sposob na pozyskanie nowych klientow

Nie ulega wątpliwości, że dzisiejsi goście restauracji, wybierając lokal, w którym zjedzą posiłek, kierują się już nie tylko ceną czy szybkością obsługi. Świadomość konsumentów rośnie, a razem z nią oczekiwania: coraz większą wagę przywiązuje się do pochodzenia oraz jakości produktów. Świetnym sposobem na serwowanie dań ze świeżych składników od lokalnych dostawców jest tworzenie sezonowego menu, uwzględniającego kalendarz zbiorów warzyw i owoców.

Dlaczego sezonowe menu jest tak atrakcyjne dla klientów?

Jeszcze do niedawna Polacy stołowali się w restauracjach przeważnie po to, by uczcić jakąś okazję lub gdy zmuszał ich do tego brak czasu na gotowanie. W takiej sytuacji wymagania, jakie stawiano restauracjom, nie mogły być wygórowane, chociażby przez ograniczoną możliwość porównywania ofert poszczególnych lokali. Te czasy jednak już minęły – aktualnie jedzenie „na mieście” staje się coraz bardziej modne, a wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa rośnie także częstotliwość odwiedzania lokali gastronomicznych. W efekcie konsumenci stają się bardziej wymagający, zarówno jeśli idzie o poziom oferowanych dań, jak i jakość składników.

Kluczowe znaczenie ma dopasowanie karty do dostępności świeżych produktów. Zapewnia to znaczną poprawę smaku serwowanych potraw, ale jest także bardzo korzystne pod względem marketingowym: sezonowe menu przyciąga, ponieważ okazja na skosztowanie proponowanych w nim specjałów w końcu minie. Co więcej, sezonowe menu może być świetnym sposobem na poszerzenie grona klientów – rotacja dań w zależności od pory roku zapewnia możliwość dotarcia do gości o zróżnicowanych upodobaniach kulinarnych. A zadowolony klient restauracji chętniej wróci do sprawdzonego miejsca.

Jak przygotować się na wprowadzenie sezonowej oferty?

Sezonowa oferta stawia jednak pewne wymagania restauratorom. Kluczowe jest stworzenie sieci kontaktów z lokalnymi dostawcami, którzy będą zapewniać stały dopływ świeżych produktów wysokiej jakości. Potrzeba czasem niemałej zręczności, zwłaszcza gdy w grę wchodzi aspekt negocjowania cen tych składników.

Nieodzownym elementem jest także wyposażenie restauracji we wszystko, co jest potrzebne do przygotowywania sezonowych potraw. Pewne akcesoria, takie jak przyrządy do dekoracji warzyw czy określone rodzaje noży mogą być przydatne tylko przez pewną część roku. Oznacza to nieco większą inwestycję na początek, ale z pewnością zwróci się ona dzięki możliwościom pozyskiwania nowych klientów za pomocą sezonowych ofert. W okresie wiosenno-letnim warto pomyśleć np. o wyposażeniu lokalu w grill gastronomiczny.

Warto rozważyć także różne sposoby na podkreślenie sezonowego charakteru swojej oferty. Duża część tego zadania leży po stronie osób pracujących nad marketingiem danej restauracji – warto zadbać o to, by nasze sezonowe dania świetnie prezentowały się np. na profilu lokalu w mediach społecznościowych. Już na miejscu warto z kolei rozważyć prezentowanie sezonowych produktów w różnego rodzaju witrynach chłodniczych, by zachęcały przybywających gości do zamówienia dań z sezonowej oferty.

Rotacja dań w menu wymaga od restauratorów pewnych inwestycji i dużej elastyczności, ale wkład ten zwraca się z nawiązką, ponieważ dobrze skomponowana, sezonowa karta jest niezawodnym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów, jak i skłonienie do ponownych wizyt tych, których mieliśmy już okazję gościć.

Inspirowane: tanake.com.pl – wyposażenie gastronomiczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *